RUBRIKA AŠ DALINUOSI GGG ISTORIJA

Šį kartą rubrikoje Aš dalinuosi GGG istorija kalbamės su pardavimų ir rinkodaros vadovu Gyčiu Sirgėdu.
2020 m. prie GGG pardavimų komandos prisijungė Julius Jurevičius. Linkime jam didžiausios sėkmės ir gerų darbo rezultatų.

 

Baigęs universitetą pradėjote savąjį karjeros kelią. Kaip jis klostėsi iki pardavimų ir rinkodaros vadovo pozicijos Giraitės ginkluotės gamykloje?
Pardavimo srityje kelią pradėjau dar iki ekonomikos studijų Vytauto Didžiojo universitete. Tėčio, kiek pamenu jo darbus, veikla visada buvo susijusi su prekyba. Tai mane ir pastūmėjo į pardavimų sritį. O karjera buvo įvairi: pardavinėjau ir varžtus, ir kelnes, ir muilą, ir užuolaidas, ir grūdus ir, štai, šovinius.

Norint parduoti dažnai reikia derėtis. Jūsų nuomone, derybos dažniau yra mūšis ar kaip meno parduoti pagrindas? Kokia taisykle vadovaujatės derybų procese?
Derybos, skirtingai, nei daugelis supranta, prasideda gerokai anksčiau, negu įvyksta reali diskusija. Tam, kad vyktų derybos, pirmiausia turi kilti visų suinteresuotų pusių susidomėjimas ir situacijos analizė. Deryboms reikia pasiruošti, pradedant savo srities išmanymu ir kliento lūkesčių supratimu. Sakoma, kad geriausios derybos yra tokios, kai abi pusės lieka patenkintos... arba nepatenkintos. O universali derybų taisyklė būtų tokia: klausyti ir girdėti.

Pardavimų vadovas yra lyderis įmonėje. Kokius strateginius pardavimų tikslus esate išsikėlęs?
Augimo, kaip strateginio tikslo, manau, siekia daugelis vadovų. To siekiu ir aš. Augimas gali būti suprantamas ne tik kiekine išraiška, bet ir geografine, vardo žinomumo, asortimento, klientų skaičiaus ir t. t. 

Įmonės produkcija yra orientuota į du rinkos segmentus – amunicija, skirta civilinėms reikmėms, ir amunicija, skirta karinėms reikmėms. Kokios priemonės padeda išlaikyti konkurenciją šiuose rinkos segmentuose? 
Nesakyčiau, kad šie du segmentai yra konkuruojantys. Greičiau netgi palaikantys vienas kitą. Pati amunicijos rinkos sąvoka yra ganėtinai komplikuota, kaip ir pati produkcija. Iš tikrųjų amunicijos rinką būtų galima skirstyti į 3 dalis: civilinė, karinė ir teisėsaugos (law enforcement). Visos dalys sąveikauja ir neretai viena kita papildo. Puikus to pavyzdys – mūsų savanoriai – iš civilių sudaryta sukarinta struktūra, skirta teisėsaugai palaikyti esant karinėms sąlygoms.

GGG prekės ženklo dabartis ir augimo perspektyvos.
Šiandieninė GGG prekės ženklo situacija, mano manymu, yra tikrai gera. Net ir būdami nedideli, su ribotu asortimentu, sugebėjome įsitvirtinti sudėtingoje pasaulinėje amunicijos rinkoje, akcentuodami kokybę ir orientaciją į klientą. Rinka tai vertina. Tikiu, kad mūsų perspektyvos puikios.

5 distribucijos kanalai Lietuvoje, 11 distribucijos kanalų tarptautinėje rinkoje, eksportas į 30 pasaulio šalių. Kokiose šalyse ir kokiame rinkos segmente matote didžiausią pardavimo potencialą? Kokių turite ambicijų plečiant pardavimo kanalus?
Didžiausią potencialą šiuo metu matau JAV. Ten rinka didžiulė, tačiau ir sudėtinga. Artimųjų Rytų šalys, manyčiau, taip pat labai perspektyvios.
Kalbant apie tikslus, norėčiau kiekvienoje šalyje matyti tvirtą ir patikimą partnerį (turiu galvoje šalis, į kurias galime eksportuoti).

Kiekvienais metais pardavimo dinamika yra skirtinga, skirtingos, žinoma, ir pardavimo apimtys. Kokios svarbiausios priežastys lemia šiuos svyravimus?
Veikdami pasauliniame kontekste esame priklausomi nuo begalės veiksnių. Tai gali būti kariniai konfliktai ar gamtiniai kataklizmai, valiutų kursų svyravimai ar politiniai įvykiai. Gebėjimas prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos ir lanksčiai reaguoti į iškilusias galimybes ar grėsmes, manyčiau, viena iš GGG stiprybių. Bendra augimo tendencija išlieka, tai gerai atspindi papildomos pamainos diegimas, tačiau labai svarbu realistiškai matyti ir vertinti tiek situacijas, tiek save. Tai suteikia stiprybės ir pasitikėjimo.

Koks sėkmingiausias Jūsų karjeros sprendimas?
Pasirinkimas dirbti su žaliavų prekyba. Tai mane, gal ir ne visai tiesiogiai, atvedė ir į GGG. 

Ką manote apie verslo mitą, kad klientas visada teisus?
Na, nevadinčiau to mitu ir, tiesą sakant, visai tam pritariu... su viena sąlyga – negali dėl to aukoti savęs ir pamesti galvos. Jei galop suvoki, kad klientas gal ir nėra teisus, tikriausiai jis nėra tavo klientas...

Esate apkeliavęs daugelį pasaulio šalių. Kokioje šalyje norėtumėte gyventi? Kodėl?
Lietuvoje. Man čia patinka.

Gyti, gyvenime dažniau darote tai, kuo tikite, ar bandote tikėti tuo, ką darote?
Man labai svarbu daryti tai, kuo tikiu. Jei išeina, matau puikius rezultatus.

Ir galiausiai – jeigu kuriam nors naujienų bei žinių portalui turėtumėte pateikti trumpą žinutę, nusakančią įmonės veiklą, kaip ji skambėtų?
GGG yra puiki (ir bene vienintelė) gynybos pramonės įmonė Lietuvoje su puikiomis perspektyvomis. Reikia tai vertinti ir pasidžiaugti.